Serce z papieru

Dopiero kilka dni temu pokazywałam Wam bardzo fajną książkę z pomysłami do domu i nie tylko. 
A dziś już pokażę Wam jeden z pomysłów w niej zawarty. Od samego początku miałam na niego chrapkę i gdy tylko dziewczyny zaczęły poszukiwać inspiracji do prezentu dla babci - podsunęłam im tą książkę. A ponieważ takie serducho robi się naprawdę błyskawicznie - pomysł ten świetnie nadaje się na walentynkę z ostatniej chwili ;)


Serduszko, które Wam dziś pokażę jest wykonane metodą quillingu tylko w taki bardziej urozmaicony sposób. Bardzo mi się to podoba, choć byłam przekonana, że to będzie za trudne dla mojej Ali. Szykowałam się na wielką pomoc, zakasałam rękawy i... moje zadanie polegało wyłącznie na poradach i robieniu zdjęć. Resztą zajęła się moja dziewięciolatka. A jak to zrobiła? Zobaczcie :)

Na początek potrzebujemy:
- sztywny podkład (wg książki podobrazie, my wzięłyśmy grubą tekturę)
- paski do quillingu lub kolorowy papier, linijkę, ołówek nożyczki i odrobinę cierpliwości ;)
- wykałaczka,
- klej magiczny 

Jeśli mamy paski do quillingu to oczywiście odpada nam cześć pracy. My nie mieliśmy więc z kolorowego papieru wycięłam paseczki o szerokości 1 cm. Teraz na podstawie musimy zrobić kształt serca. Jeśli potrafimy zrobić to ładnie - po prostu szkicujemy jego kształt ołówkiem. Ja poradziłam Ali, żeby zrobiła ciut inaczej. Najpierw z innej kartki wycięła taki kształt jak jej pasował, a następnie wycięte serce przyłożyła do podstawy i obrysowała je od razu klejem. Powiem Wam, że poszło naprawdę sprawnie. I od razu można było przystąpić do pracy. Najpierw Alicja przykleiła pasek tworzący kontur naszego serca. A następnie za pomocą wykałaczki kolejne paseczki zwijała w ślimaczki i przyklejała dowolnie wewnątrz serca. Czasem pasek nawijała z jednej strony, innym razem raz z jednej raz z drugiej. Czasem lekko go rozwijała, czasem mocniej skręcała. Niektóre brała krótsze, inne dłuższe. W zasadzie w tej czynności nie ma żadnych zasad. W tym przypadku pozwalamy ponieść się wyobraźni. 

I tak powstała przepiękna laurka dla babci. Klej magic pięknie wszystko trzyma, więc przyklejenie wszystkiego jest naprawdę banalnie proste. A efekt ? Niesamowity! Sprawdźcie sami :)


1 komentarz:

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)